Po warsztatach będziesz potrafił:
-
- Zwiększać samodzielność zwiększać skuteczność działania swojego rozproszonego zespołu
- Skuteczniej i efektywniej budować relacje ze swoimi rozproszonymi czy wirtualnymi podwładnymi i współpracownikami
- Skuteczniej motywować pracowników na odległość
- Odpowiednio kontrolować i budować samodzielność rozproszonego zespołu
PROGRAM WARSZTATÓW:
1. ZESPÓŁ ROZPROSZONY – przejściowa moda czy „new normal”
- Czym jest zespół rozproszony?
- Typologia rozproszonych zespołów i jej wpływ na formy zarządzania
- Model RRK cech charakterystycznych dla zespołów rozproszonych
- Struktura formalna i relacje nieformalne w zespole rozproszonym
- Stopień immersji i nawigowania na stanowiskach w zespołach klasycznych i wirtualnych
- Trzy fale pracy wirtualnej Johnsa i Grattona
Quizy zespołowe pozwalające na zapoznanie się z najnowszymi światowymi i polskimi trendami związanymi z zespołami rozproszonymi i wirtualizacją pracy
2. Sekrety zwycięskich zespołów rozproszonych
- Warunki sprzyjające sukcesowi w zespołach rozproszonych i standardowych – podejścia Wharton School oraz INSEAD
- Tabela Hackmana Efekty, Umiejętność Współpracy i Indywidualny Rozwój oraz Przekonujący Kierunek, Silna Struktura, Wspierający Kontekst, Wspólny Sposób Myślenia)
- Dźwignie przywódcze i sposób ich realizacji w środowisku wirtualnym/rozproszonym
Ocena potencjalnego lub rzeczywistego zespołu na kartach systemu ocen zespołu Hackmana
3. Pięć wymiarów korzyści w wirtualizacji pracy dla menadżera i organizacji w ujęciu London Business School oraz Strategy and Talent Corporation
- Dopasowanie strategii, miejsca, organizacji przepływów pracy, technologii i stopnia adekwatności
Analiza własnych rozwiązań oraz przygotowywanie matryc Start/Stop/Continue
Grupowe Action Plans – pozwalające na przygotowanie planu działania w celu zwiększenia skuteczności pracy wirtualnej
4. Techniki motywowania w zespołach wirtualnych
- Standardowe metody motywacji przynoszące skuteczność w zespołach wirtualnych
- Techniki grywalizacji zwiększające zaangażowanie i motywacje w grupach Millenialsów i pokoleniu Y
- Sposoby motywacji dedykowanej zespołom rozproszonym
Motywacja na 7 tysiącach metrów – symulacja metod motywacji telefonicznej odległej geograficznie grupy alpinistów
5. Budowanie relacji w zespołach rozproszonych
- Zaufanie i autorytet jako spoiwa w relacjach zespołów rozproszonych (zdolność, wiarygodność/rzetelność, bliskość/troska o innych, niezawodność/przekonanie, że inni mogą na mnie polegać)
- Częstotliwość kontaktów w zespole
- Efektywne zarządzanie relacjami wirtualnymi
- Elastyczność w międzynarodowym środowisku
Ćwiczenia i symulacje w małych grupach
6. Skuteczna komunikacja w zespole rozproszonym
- Techniki przekazywania uznania na odległość
- Konstruktywna uwaga i czas reakcji
- Delegowanie zadań w wirtualnym zespole
Brygady antyterrorystyczne w stolicach Europy – fabularna gra dydaktyczna pozwalająca na udoskonalenie współpracy w rozproszonym zespole, dostrzeżenie swoich własnych mocnych jak i potencjalnych słabych stron oraz ujawnienie barier i ryzyk rozproszonych zespołów
7. Zarządzanie konfliktami w zespołach rozproszonych
- Rodzaje konfliktów występujących w zespołach rozproszonych (m.in. niedopasowanie metod komunikacji, niedopasowanie sposobu myślenia i działania poszczególnych osób)
- Metody i kanały zarządzania konfliktami w zespole rozproszonym
- Zbudujmy samolot – symulacja pozwalająca sprawdzić własną podatność na konflikty rozproszonego zespołu
Warsztat prowadzony jest aktywną techniką ActiveInside, dzięki czemu uczestnicy w aktywny sposób poznają poszczególne elementy na poziomie wiedzy, umiejętność i postaw. Warsztaty składają się z mikrowykładów przeplatanych symulacjami, ćwiczeniami indywidualnymi i zespołowymi, case stady oraz moderowanymi dyskusjami, dzięki czemu uczestnicy mogą w najskuteczniejszy sposób rozwijać i uzupełniać własne kompetencje związane z pracą z lub w rozproszonych zespołach.