problem solving
Warsztaty Problem Solving prowadzone są przez wybitnych ekspertów w obszarach kreatywnego myślenia, innowacyjności i zarządzania produkcją – autorów wielu rozwiązań w zakresie poszukiwania innowacji w polskich i międzynarodowych organizacjach, praktyków i ekspertów w programach MBA i Executive MBA.
Te aktywne warsztaty prowadzone unikalną metodą ActiveInsights i składają się z 2 dni warsztatów oraz podsumowującej telekonferencji (lub spotkania) 90 minut.
Zakres programu:
Dzień 1
- Dlaczego poszukiwanie nowych rozwiązań i innowacyjność stała się podstawowym wymogiem?
- W jaki sposób zmiany po roku 2009 wpłynęły na branżę produkcyjną oraz z jakimi trudnościami musi się ona zmierzyć w ciągu najbliższych kilku lat
- Innowacja i kreatywne rozwiązywanie problemów metodą na uzyskanie dodatkowej przewagi konkurencyjnej – spojrzenie m.in. na filozofię KAIZEN, Performance Management, Solution Concentration, Blue Ocean Strategy, Disruptive Innovation, Black Swan
- Techniki poszukiwania usprawnień – metody definiowania problemów – 5W2H, metodyka Global8D
- Techniki analizy przyczynowo-skutkowej w oparciu o diagramy ISHIKAWY oraz metodę ABCD
- Ekonomika relacji przyczynowo-skutkowych – gdzie najefektywniej poszukiwać rozwiązań – zasada PARETO
- Wybór i zdefiniowanie problemu do faktycznego rozwiązania w drugim dniu zajęć
Dzień 2
- Techniki kreatywnego poszukiwania rozwiązań w procesach produkcyjnych:
- Metoda OSBORN BRAINSTORMING
- Metoda SUPERPOZYCJI
- Metoda 635
- Metoda Kapeluszy deBONO
- Metoda Walta Disney’a
- Metoda Przypadkowych Słów
- Techniki oceny wygenerowanych pomysłów i wyboru najlepszego rozwiązania:
- Metody definiowania kryteriów wyboru
- Techniki priorytetów
- Rangowanie parami
- Macierze wyboru
- Proces zarządzania innowacją – PBR – trzy etapowy monitoring realizacji
Zadania warsztatowe
Podczas warsztatów uczestnicy wykonują ćwiczenia i zadania oparte na realiach pracy w swojej firmie. W czasie niektórych ćwiczeń, podczas których ważne jest oderwanie się od schematycznego, rutynowego i liniowego myślenia uczestnicy pracują na wyabstrahowanych przypadkach.
Po warsztatowe zadanie wdrożeniowe
Po zakończeniu warsztatów uczestnicy w przeciągu 4 tygodni mają do wykonania w kilku grupach zadania wdrożeniowe. Polegają one na przygotowaniu przez każdą grupę procesu innowacyjnego wdrożenia od etapu poszukania i zdefiniowania problemu, poprzez wybór i zastosowanie kreatywnej metody jego rozwiązania poprzez znalezienie rozwiązania, wybór najlepszego z nich na monitoringu wdrożenia kończąc.
Wyniki pracy uczestnicy przedstawiają na przygotowanych formatkach podczas podsumowującej telekonferencji / spotkania (90 minut).
Telekonferencja / spotkanie podsumowujące
Po 4-6 tygodniach od zakończenia warsztatów proponujemy 90 minutowe spotkanie/telekonferencję podsumowującą, której celem jest z jednej strony podsumowanie zadania wdrożeniowego a z drugiej umożliwienie uczestnikom na zadania pytań, które nasunęły się im już po zakończeniu szkolenia.
Sprawdzone i najnowsze światowe metody
Dzięki wyjątkowej wiedzy i doświadczeniu naszych ekspertów, a także ciągłych badań i poszukiwań najlepszych rozwiązań (nasi eksperci są m.in. autorami unikalnego zestawu menedżerskich kompetencji zmiany, polskiej adaptacji komponentów motywacyjnych Pintricha i deGrotta i wielu innych) uczestnicy naszych szkoleń otrzymują zawsze sprawdzone modele działania jak również najnowsze światowe metody – dzięki czemu są zawsze o krok przed innymi!