On-line: Zarządzanie zespołem zdalnym

Warsztaty objęte specjalnym dofinansowaniem!!! Tylko do czasu zakończenia pandemii!!!
Po warsztatach będziesz potrafił:

    • Zarządzać zespołem pracującym z dowolnej lokalizacji – w tym home office
    • Budować zaangażowanie zespołu pracującego zdalnie
    • Prawidłowo delegować zadania i nadzorować ich wykonywanie
    • Skutecznie i efektywnie budować relacje ze swoimi zdalnymi podwładnymi i współpracownikami
    • Zdalnie motywować pracowników na odległość
    • Odpowiednio kontrolować i budować samodzielność zdalnych pracowników

PROGRAM WARSZTATÓW:

1. Zdalna praca – czy po pandemii będzie to miało znaczenie

  • Powody zwiększania liczby zdalnych pracowników
  • Typologia zdalnych zespołów i jej wpływ na formy zarządzania
  • Struktura formalna i relacje nieformalne w zespołach zdalnych
  • Stopień immersji i nawigowania na stanowiskach w zespołach klasycznych i zdalnych
  • Trzy fale pracy wirtualnej Johnsa i Grattona
    Quizy zespołowe pozwalające na zapoznanie się z najnowszymi światowymi i polskimi trendami związanymi z zespołami zdalnymi oraz coraz częstszą wirtualizacją pracy

2. Sekrety zwycięskich zespołów rozproszonych

  • Warunki sprzyjające sukcesowi w zespołach rozproszonych i standardowych – podejścia Wharton School oraz INSEAD
  • Tabela Hackmana Efekty, Umiejętność Współpracy i Indywidualny Rozwój oraz Przekonujący Kierunek, Silna Struktura, Wspierający Kontekst, Wspólny Sposób Myślenia)
  • Dźwignie przywódcze i sposób ich realizacji w środowisku wirtualnym/rozproszonym
    Ocena potencjalnego lub rzeczywistego zespołu na kartach systemu ocen zespołu Hackmana

3. Pięć wymiarów korzyści w wirtualizacji pracy dla menadżera i organizacji w ujęciu London Business School oraz Strategy and Talent Corporation

  • Dopasowanie strategii, miejsca, organizacji przepływów pracy, technologii i stopnia adekwatności
    Analiza własnych rozwiązań oraz przygotowywanie matryc Start/Stop/Continue
    Grupowe Action Plans – pozwalające na przygotowanie planu działania w celu zwiększenia skuteczności pracy wirtualnej

4. Techniki motywowania w zespołach zdalnych

  • Standardowe metody motywacji przynoszące skuteczność w pracy na odległość
  • Techniki grywalizacji zwiększające zaangażowanie i motywacje w grupach Millenialsów i pokoleniu Y
  • Sposoby motywacji dedykowanej pracownikom zdalnym
    Motywacja na 7 tysiącach metrów – symulacja metod motywacji telefonicznej odległej geograficznie grupy alpinistów

5. Budowanie relacji w zespołach rozproszonych

  • Zaufanie i autorytet jako spoiwa w relacjach pracowników pracujących zdalnie (zdolność, wiarygodność/rzetelność, bliskość/troska o innych, niezawodność/przekonanie, że inni mogą na mnie polegać)
  • Częstotliwość kontaktów w zespole
  • Efektywne zarządzanie relacjami zdalnymi
  • Elastyczność w międzynarodowym środowisku
    Ćwiczenia i symulacje w małych grupach

6. Skuteczna komunikacja w zespole zdalnym

  • Techniki przekazywania uznania na odległość
  • Konstruktywna uwaga i czas reakcji
  • Delegowanie zadań w trybie zdalnym
    Brygady antyterrorystyczne w stolicach Europy – wirtualna, interaktywna fabularna gra dydaktyczna pozwalająca na udoskonalenie współpracy w rozproszonym zespole, dostrzeżenie swoich własnych mocnych jak i potencjalnych słabych stron oraz ujawnienie barier i ryzyk rozproszonych zespołów – uwaga – ćwiczenie opcjonalne, realizowane tylko w przypadku szkoleń 2 dniowych dla grup większych niż 12 uczestników, koszt ćwiczenia nie ujęty w standardowej cenie szkolenia

7. Zarządzanie konfliktami w sytuacjach zdalnych

  • Rodzaje konfliktów występujących w zespołach rozproszonych (m.in. niedopasowanie metod komunikacji, niedopasowanie sposobu myślenia i działania poszczególnych osób)
  • Metody i kanały zarządzania konfliktami w zespole rozproszonym
  • Zbudujmy samolot – symulacja pozwalająca sprawdzić własną podatność na konflikty rozproszonego zespołu

Dodatkowo na życzenie zamawiającego – przegląd rozwiązań i platform technologicznych wspierających pracę zdalną menadżera, wady i zalety poszczególnych rozwiązań.
Spotkanie prowadzone jest z wykorzystaniem platformy ZOOM.us oraz dodatkowych aplikacji zwiększających skuteczność i efektywność warsztatu. Uczestnikom wystarczy tylko i wyłącznie przeglądarka internetowa. W celu lepszego wykorzystania potencjału warsztatu rekomendujemy zainstalowanie bezpłatnej aplikacji ZOOM.
W przypadku chęci wykorzystania innej platformy istnieje możliwość wykorzystania Microsoft Teams, Microsoft Skype czy Google Handgouts&Meets. Warsztat on-line prowadzony jest aktywną techniką ActiveInside, dzięki czemu uczestnicy w aktywny sposób poznają poszczególne elementy na poziomie wiedzy, umiejętność i postaw.
Szybkość interakcji, dostęp do pełnego multimediów środowiska, symulacje, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, case study oraz moderowane dyskusje pozwalają uczestnikom w najskuteczniejszy sposób rozwijać i uzupełniać własne kompetencje związane z zarządzaniem pracownikami zdalnymi.

Trener prowadzący

Warszataty prowadzone są przez doświadczonego menadżera i senior trenera biznesu, doświadczonego od wielu lat praktyka zarządzania w zespołach zdalnych w tym również międzynarodowych, autora wielu praktycznych rozwiązań
w zakresie zarządzania zdalnymi i rozproszonymi pracownikami.

Zobacz raport z naszego badania dotyczącego pracy zdalnej

Pobierz RAPORT

 

Dodaj komentarz